» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. قاب کاغذی 2

 کتاب عباس دست طلا در هفته دفاع مقدس برای دوستداران کتاب معرفی شد.


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با هدف ترویج مطالعه و معرفی کتاب‌های دفاع مقدس کتاب "عباس دست طلا"  در قالب کلیپ برای کتابخوانان و علاقه‌مندان ادبیات داستانی حوزه دفاع مقدس معرفی شد

کتاب "عباس دست طلا" نوشته محبوبه معراجی‌پور، توسط انتشارات فاتحان در 272 صفحه و قطع رقعی به چاپ رسیده است.

رهبر انقلاب در مورد این کتاب فرمودند: «کتاب این آقای حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئیات [گفته] خواندم. خیلی خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ایشان؛ هم مطلب در آن زیاد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان می‌دید. خداوند ان‌شاءالله فرزند شهید ایشان را با پیغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد.»

این کتاب نگاهی به عملکرد بسیجیان فنی و تعمیر کار واحد پشتیبانی و تدارکات سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس دارد.

خاطره نگار اثر، ماجرا ها را از زمانی که کمتر از دو ماه از آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گذشته، آغاز می‌کند. عباس علی باقری با مروری کوتاه بر زندگی‌اش و دودلی‌های خود برای حضور در جبهه‌ها، از زمانی می‌گوید که تصمیم می‌گیرد برای دو هفته به جبهه برود و ببیند در آن جا چه کاری از دستش برمی‌آید.

بخش دیگری از کتاب «عباس دست طلا» به ماجرای حضور خانواده باقری در اهواز و منطقه جنگی اختصاص دارد. فعالیت‌های وی تا پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ادامه پیدا می‌کند و مهارت او در تعمیر خودروها باعث می‌شود تا به او لقب عباس دست طلا را بدهند.

دسته یک، رفاقت به سبک تانک، گنجشک‌ها، باغ کیانوش، جشن حنابندان و چشم‌ها از دیگر آثار حوزه ادبیات داستانی دفاع مقدس هستند که برای معرفی به مخاطبان و دوستداران کتاب به صورت تصویری تولید شده‌اند.
در طول هفته دفاع مقدس هر روز یکی از این کلیپ‌ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های کشور و همچنین وبگاه آپارات برای مشاهده علاقه‌مندان منتشر می‌شود.

گفتنی است اداره‌ کل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جهت معرفی کتاب‌های دفاع مقدس و به اشتراک‌گذاری آن‌ها با کتاب دوستان به شکل تصویری؛ اقدام به تولید و انتشار این آثار به مناسبت هفته دفاع مقدس در قالب کلیپ، کرده است.

کلیپ معرفی کتاب "عباس دست طلا" را اینجا مشاهده کنید.
 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 7 مهر 1394 | 12:28 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.